‘DEVLET’ KONULU SİNEMA FİLMLERİNDE ZİHNİYET OLARAK DEVLETÇİLİK GELENEĞİNİN YANSIMALARI VE ALIMLANMA BİÇİMLERİ KURTLAR VADİSİ FİLİSTİN ÖRNEĞİ

Author:

Year-Number: 2017-13
Yayımlanma Tarihi: null
Language : null
Konu : İletişim,Sosyoloji,sinema
Number of pages: 302-319
Mendeley EndNote Alıntı Yap

Abstract

Sinema filmleri kodlanmış anlamlarla gerçekliği yeniden üretmektedir. Filmlerde üretilen gerçekliğin izleyici üzerindeki etkisi, alımlama (kodaçımı) sürecine bağlı olarak değişkenlik göstermektedir. Stuart Hall’ün ifade ettiği egemen, müzakereli ve muhalif okuma biçimleri, izleyicinin gerçekliği alımlama sürecine atıfta bulunmaktadır. Bu çalışmada Elazığlı izleyicilerin Kurtlar Vadisi Filistin filmini okuma biçimlerini tespit etmek amacıyla, 10 izleyici üzerinde alımlama analizi yapılmıştır. Derinlemesine mülakat yoluyla yapılan analizde katılımcıların çoğunun filmde üretilen gerçekliği doğrudan alımlayarak egemen okuma yaptığı, müzakereli ve muhalif okuma yapan katılımcı oranının oldukça düşük olduğu bulgulanmıştır. Filmi okuma biçimleri değerlendirilirken, filmdeki konuyla ilgili toplumsal algı da dikkate alınmıştır. Filmin genel toplumsal algıyı yansıtması okuma biçimleri üzerinde etkili olmuştur.

Keywords

Abstract

Cinema films reproduce reality in coded meanings. Depending on the reception proces, it varies effect on the audience of the reality produced in movies. The viewer's reality reception process cite dominant, controversial and dissident reading styles expressed by Stuart Hall.In this study, In order to aims reading forms in the Wolf’s Valley Palestine reception analyze with ten audience in Elazığ.İt was detected that most of participants the reality produced in the film made dominat reading by direct reception.While the formats of reading are evaluated, social perception of the subject in the film has also been taken into consideration. Filmin's overall social perceptual reflection influenced his reading styles.

Keywords