GRAFİK SANATLAR EĞİTİMİNDE “YAZI GÖRÜNTÜ VE RENK” ARASINDAKİ TASARIM SORUNLARI

Author:

Year-Number: 2018-29
Yayımlanma Tarihi: null
Language : null
Konu : Grafik Tasarım
Number of pages: 161-171
Mendeley EndNote Alıntı Yap

Abstract

Grafik sanatlar; dijital veya mekanik, çizim uygulamalarına dayalı tüm unsurları birinci derecede içermekle birlikte, fotoğraf, yazı ve diğer hareketli görüntüleri de tasarım çalışmalarında sıklıkla kullanır. Grafik tasarım çalışmalarında yazı kavramıyla birlikte kullanılan renk ve tüm diğer görsel malzemeler "mutlak" bir ilişki içerisindedir. Yazı, renk ve görüntü arasında tasarısal anlamda “kavramsal” bir ilişki her zaman vardır. Bu bağlamda; yazı renk ile birlikte görsel malzemenin taşıyıcısı, görsel malzeme de, yine renk ile birlikte yazının asıl tamamlayıcısıdır. Bu makalede, yaşadığımız çağda “grafik sanatlar eğitiminin en ideal şekliyle nasıl olması gerektiği” açıklanarak, yukarıda belirtilen anlamda yazı, renk ve tüm diğer görsel unsurlar arasındaki tasarım sorunlarının eğitim ortamında hangi “stratejilere” göre nasıl ele alınması gerektiği üzerinde durulmuştur. Bu noktada; bilimsel ve sanatsal bağlamda “hiyerarşik ilkelere dayanan bu tasarım kavramlarının”, profesyonel düzeyde; içerikleri birbirlerinden farklı olan tüm çalışmalar açısından nasıl uygulanacağı ayrıntılarıyla analiz edilmiştir. Grafik sanatlar disiplini; ancak, sanat kültürü ve tasarım biliminin etik ilkeleriyle birlikte ele alındığında asıl hedefine ulaşacaktır.

Keywords

Abstract

Graphic arts; digital or mechanical, contains all the elements based drawing applications primarily, as well as photographs, writing and other moving images in the design work is often used. Color and all other visual materials used in graphic design studies together with the concept of writing are in an "absolute" relationship. There is always a "conceptual" relationship between writing, color and the image in a draft sense. In this context; the writing is the carrier of the visual material together with the color, and the visual material is the actual complement of the article along with the color. In this article, we discussed how graphics, color and all other visual elements should be addressed in terms of "strategies" in the educational environment by explaining how graphics arts education should be the most ideal way of life. At this point; in the scientific and artistic context, "these design concepts based on hierarchical principles", at the professional level; their contents have been analyzed in detail to see how they can be applied in terms of all activities that are different from each other. In this context, "graphic arts" discipline; but it will reach its ultimate goal when it is handled together with the ethical principles of art culture and design science.

Keywords