Anasayfa  |  Künye   |  Haberler  |  İletişim

Hızlı Erişim


Bu Dergi DOI ve Crosscheck üyesidir


ORHAN GENCEBAY BESTELERİNDE ÖNE ÇIKAN YÖRESEL BAĞLAMA TAVIRLARI
(PROMINENT REGIONAL BAGLAMA PLAYING STYLES IN THE COMPOSITIONS OF ORHAN GENCEBAY )

Yazar : Burak KURUBAŞ   - Sinan HAŞHAŞ  
Türü :
Baskı Yılı : 6
Sayı : 34
Sayfa : 541-555
79    29


Özet
Orhan Gencebay, Türkiye müzik kültürü açısından çok önemli bir yere sahiptir. Gencebay bestecilik, ses/saz yorumculuğu ve aranjörlük konusundaki bilgi donanımıyla kendi kulvarındaki diğer sanatçılar arasında öne çıkmaktadır. Gencebay genellikle arabesk olarak adlandırılan müzik türüyle anılmasına rağmen gerek Türk müziği dinamiklerinden kopmaması ve gerekse bestelerinde çalgı müziğine genişçe yer vermesi hasebiyle -kendine has sentez müziksel anlayışıyla - enstrümantal müzik açısından da önemli bir yere sahiptir. Bu araştırma Orhan Gencebay bestelerinde öne çıkan yöresel bağlama tavırlarının incelenmesine odaklanmaktadır. Araştırmada Gencebay bestelerinde ulusal ölçekte yaygın olan üç farklı yöresel bağlama tavrının ustaca kullanıldığı tespit edilmiş ve tespit edilen yöresel bağlama tavırları notaya alınarak THM repertuvarında kayıt altına alınmış -yöresel bağlama tavır içeren- türkülerle karşılaştırılmıştır. Araştırma doğrultusunda Gencebay’ın bestelerinde yer verdiği/icra ettiği yöresel bağlama tavırlarından hareketle bağlamadaki tematik çalım stillerine hâkim olduğu, bestelerinde THM kaynaklarından kapsamlı bir şekilde faydalandığı, bağlama icrasında hem geleneksel hem de kendine has teknikleri harmanlamasından dolayı icracılara yeni çalışma alanları sunduğu sonuçlarına ulaşılmıştır.

Anahtar Kelimeler
Orhan GENCEBAY, Bağlama, Yöresel Bağlama Tavrı.

Abstract
Orhan Gencebay has a crucial place in the Turkish music culture. Gencebay stands out among other artists in his genre with his knowledge about composing, voice/saz interpretation and arranger. Although Gencebay is usually mentioned with the music genre called as arabesque, he has an important place in terms of instrumental music since he is stick to Turkish music dynamics and he expansively includes instrumental music -with the perception of his original musical synthesis- in his compositions. This research focuses on the examination of prominent regional baglama playing styles in the compositions of Orhan Gencebay. In the research it was determined that three different regional baglama playing styles which are common on a national scale are used masterfully in the compositions of Gencebay and these regional baglama playing styles were recorded in TFM (Turkish Folk Music) repertoire by playing them and compared with other folk songs which include regional baglama playing styles. In accordance with the regional baglama playing styles he includes/performs in his compositions, it was concluded in the research that Gencebay possesses thematic playing styles in baglama, benefits from TFM sources extensively in his compositions, presents new working areas to the performers since he blends both traditional and specific techniques in the performance of baglama.

Keywords
Orhan GENCEBAY, Bağlama, Regional Bağlama Playing Styles.

Gelişmiş Arama


Duyurular

    PROF.DR.TARIK ÖZCAN ARMAĞANI

    Dergimizin Ekim 2019 sayısı, Prof. Dr. Tarık ÖZCAN hocamıza armağan olarak yayımlanacaktır. Bu sayının editörlüğü Dr. Öğr. Üyesi Taner NAMLI ve Dr. Öğr. Üyesi Ahmet Faruk GÜLER tarafından yapılacaktır. Değerli çalışmalarınızı bekliyoruz. SOBİDER Editörlüğü


    MAKALE KABULÜ

    Nisan ayında yayımlanacak 36. sayımız için makale kabulleri devam etmektedir. Sisteme eklenen makaleler hakem sürecinden geçerek yükleme sırasına göre yayımlanacaktır.


    6.ASOSCONGRESS

    Saygın Bilim İnsanları

    Sizleri 18-20 Nisan 2019 (www.asoscongress.com) tarihleri arasında Alanya Alaaddin Keykubat Üniversites ev sahipliğinde Alanya’da düzenlenecek olan 6. Uluslararası Eğitim Bilimleri Sempozyumu’na davet etmekten büyük mutluluk duyuyoruz.

    Sempozyum kapsamında; Bilgisayar Öğretim Teknolojileri Eğitimi, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Eğitimi, Eğitim Bilimleri, Güzel Sanatlar Eğitimi, Ortaöğretim Fen ve Matematik Eğitimi, Özel Eğitim, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık, Okul Öncesi Eğitimi, Sınıf Eğitimi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi, Yabancı Diller Eğitimi alanlarında bildiriler kabul edilecektir.

    Sempozyum bünyesinde Poster sunumları için oturumlara da yer verilecektir. Poster sunum hazırlama kuralları için tıklayınız.

    Sempozyuma ulusal ve uluslararası düzeyde eğitim bilimleri alanında çalışmakta olan akademisyenler, yöneticiler, eğitim uzmanları, öğretmenler, mezun öğrenciler ve sivil toplum kurum ve temsilcileri davetlidir.

    Alanya’da gerçekleşecek olan 6. Uluslararası Eğitim Bilimleri Sempozyumu’nda sizleri aramızda görmeyi bekliyoruz.

    Bildiri Özeti Gönderme Başlangıç:11. 12. 2018

    Bildiri Özeti Gönderme Bitiş: 08.03.2019

    Kabul Edilen Bildirilerin İlanı: 11.03.2019

    Sempozyum Ödeme Son Tarih: 18.03.2019

    Sempozyum Programının İlanı: 29.03.2019

    Sempozyum Başlangıç Tarihi: 18.04.2018

     

    free discount coupons open abortion pill reviews

    OCAK 2018

    Dergimizin yayın periyodu değişmiştir bundan sonraki süreçte aylık olarak yayın hayatına devam edecektir.   



Adres :İnönü Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü MALATYA
Telefon :05052299830 Faks :
Eposta :editorsobider@gmail.com

Web Yazılım & Programlama Han Yazılım Bilişim Hizmetleri