YENİ FİLM DİLİ “AMATÖR VİDEO”“GERÇEK VE KURMACA ARASINDA”

Author :  

Year-Number: 2020-44
Yayımlanma Tarihi: 2020-02-17 20:08:28.0
Language : Türkçe
Konu : Sinema
Number of pages: 61-72
Mendeley EndNote Alıntı Yap

Abstract

Klasik sinema kuramları ve kurgu teknikleri çok büyük oranda devamlılığı esas almaktadır. Devam özellikle uyumlu kesmeler, renk ve parlaklık uyumu, yumuşak kamera hareketlerini esas almaktadır. Bu kurgu biçiminin kullanılmasının temel amacı seyircinin sunulan kurmaca dünyayı sorgulamadan kabul etmesini sağlamaktır. Ancak sosyal medyanın ve özellikle video paylaşım kanallarının yaygınlaşmasıyla amatör sinemacılar çok yüksek sayıda izleyiciye kavuştular. Klasik film dili konusunda yeterli bilgiye sahip olmamaları ise filmlerin akıcı olmaması sonucunu doğurdu. Fakat izleyiciler bu tür videolarla o kadar çok karşılaştılar ki gerçeklik kavramı izleyicilerde biçim değiştirmeye başladı. Project Europa bu konuda önemli bir yere sahip bir yapım olarak ön plana çıkmaktadır. Kurmaca olmasına karşın bu amatör dili kullanmış ve gerçekle kurmaca'nın içiçe geçmesini sağlamıştır. Bu çalışma bu dilin önemli örneklerinden olan "Project Europa" üzerinden bu dilin vardığı son noktayı tartışmaktadır.

Keywords

Abstract

From early age of cinema, filmmaker have been trying to create reality on screen. all film theories and editing techinques have been based on continuity editing. The purpose was to make the audience accept the reality without any doubts. Starting from early 2000's by the help of social media and video sharing websites the language started to be distort by the amateur filmmakers. The lack of information about continuity editing casued films with lots of jump-cuts.Klasik The audience has been almost bombarded by these huge amount of amateur videos and thie caused a different type of reality on the viewer. Project Europa is a kind of mile stone on the language cause it mixes the idea of reality and fiction. The film uses this "Amateur filmmaking style" and causes a different way of story telling. This study discusses the effects of "Porject Europa" over this type of filmmaking.

Keywords


  • Künüçen, H. H., Olguntürk K., 2012. Amateur vıdeo and ‘Apollo 18’. AIE 2012,The 5th annual conference of the academy of innovation and entrepreneurship. Macau, China,

  • Beacham, F., 1994. American cinematographer video manual. ABD: ASC Press.

  • [Erişim 12 Aralık 2019].

  • Betacam Kayıtçı Kamera [online resim] https://www.videoplusfrance.com/?view=product&locale=fr_FR&product_id=207 34 [Erişim 12 Aralık 2019].

  • Pal TV Formatı [online resim] http://www.astra2sat.com/tv-radio-archives/pal-625-line- colour-tv/ [Erişim 12 Aralık 2019].

  • Video Kamera [online resim] http://www.indietalk.com/showthread.php?t=32599 [Erişim 12 Aralık 2019].

  • Ascher, S., Pincus, E., 2007. The filmmaker’s handbook. ABD: Plume Book.

  • Imposter [online resim] http://www.imdb.com/title/tt1966604/ [Erişim 12 Aralık 2019].

  • Dancyger, K., 2002. The technique of film and video editing, ABD: FocalPress

  • Künüçen H. H. ve K Olgunturk, “Görsel İletişim Öğelerinin Yeni Bir Medya Bir Dili Olarak Sinemada Yeniden Tasarımı”. Online journal of Art and Design, Eastern Mediterranean University, Art and Desing Center, Sayı. 2, Issue. 3, 2014

                                                                                                                                                                                                        
  • Article Statistics