SANAT YAPITINDA FRAGMANLAŞTIRMA STRATEJİSİYLE ANLAM ÜRETİMİNE İLİŞKİN DEĞİNİLER

Author :  

Year-Number: 2020-46
Yayımlanma Tarihi: 2020-06-19 23:48:04.0
Language : Türkçe
Konu : Resim
Number of pages: 352-361
Mendeley EndNote Alıntı Yap

Abstract

Bu makalede, sanatta çoğul görme biçiminin evreleri, işleyiş kodları, parça kombinasyonları ya da birim çoğaltma yöntemleri ile ne gibi yapıların inşa edildiği ve bu yolla giderek belirginleşen anlamın tekniğine ilişkin bir araştırma yürütülmesi planlanmıştır. Sanatçıların dünyayı parçalı algılama düzeyleri, eserlerini tasarlama süreçleri, olanakları, kazanımları ve dezavantajları açısından bir değerlendirilme yapılmıştır. Makalenin amacı, kesintiye uğratma pratiği olarak fragmanlaştırma estetiğinin, bakış açılarını çeşitlendiren perspektiflerle daha yaşamsal bir form alıp alamadığını sorgulamaya yöneliktir.

Keywords

Abstract

In this essay, it is planned to conduct an investigation regarding the type of structures built via functioning codes, piece coordinations, unit reproduction methods or phases of multiple ways of seeing in art, and the technique of the meaning that gradually becomes more evident in this way. An evaluation has been made concerning artists' fragmental world perception levels, designing processes, possibilities, gains and disadvantages. The aim of this essay is to examine whether fragmentation aesthetics as a practice of interruption take a more vital form with perspectives diversifying point of views.

Keywords


  • Adorno, T. & Goldmann, L. (1990). Betimleme, Anlama ve Açıklama, İskender Savaşır (Çev.), Defter Dergisi, Bahar (Sayı: 14), 38-52.

  • Akyürek, E. (Ed.). Sanatın Ortaçağı, Kabalcı Yayınevi, 1997.

  • Aristoteles (2003). Poetika, Samih Rifat (Çev.), K Kitaplığı Yayınları.

  • Arnheim, R. (2012). Görsel Düşünme, Rahmi Öğdül (Çev.), Metis Yayınları.

  • Battcock, G. (1995). Minimal Art: A Critical Anthology, University of California Press.

  • Benjamin, W. (2013). Fotoğrafın Kısa Tarihi, Osman Akınhay (Çev.), Agora Kitaplığı.

  • Descartes (1947). Metot Üzerine Konuşma, Mehmet Karasan (Çev.), Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları.

  • Eco, U. (1993). Günlük Yaşamdan Sanata, Kemal Atakay (Çev.), Adam Yayınları.

  • Foucault, M. (2016). Özne ve İktidar, Işık Ergüden & Osman Akınhay (Çev.), Ayrıntı Yayınları.

  • Frisby, D. (2012). Modernlik Fragmanları, Akın Terzi (Çev.), Metis Yayınları.

  • Jacobs, L. F. (2012). Opening Doors: The Early Netherlandish Triptych Reinterpreted, Penn State University Press.

  • Nietzsche, F. (2010). Putların Alacakaranlığı, Mustafa Tüzel (Çev.), Türkiye İş Bankası

  • Robins, K. (2013). İmaj Görmenin Kültür ve Politikası, Nurçay Türkoğlu (Çev.), Ayrıntı

  • Simmel, G. (2015). Bireysellik ve Kültür, Tuncay Birkan (Çev.), Metis Yayınları.

  • Şan, E. (Ed.) (2015). Merleau-Ponty: Rodrigo, P. (2013). Hareketin Ontolojisi, Merleau Ponty’de Resim ve Sinema, Eylem Hacımuratoğlu (Çev.), Say Yayınları.

  • Görsel.1. Gerhard Richter'in Atlas (1962-2013) isimli arşiv sergisinden bir görünüm, 2013. Erişim: 20.05.2020 http://moussemagazine.it/gerhardrichter-lenbachhaus/

  • Görsel.2. Albrecht Dürer, Perspektif Aygıtı ile Nü Çizen Sanatçı, Ağaç Baskı, 1538. Erişim: 12.05.2020 https://www.myartprints.co.uk/a/albrechtduerer/zeichnerderliegendennacktenfrau. html

  • Görsel.3. Kutluğ Ataman, Küba, Video- Enstalasyon, 40 farklı kanalın toplam süresi: 28 saat, 2004. Erişim Tarihi: 31.05.2020 https://extracitykunsthal.be/en/exhibitions/kutlugataman-kuba-2 Hitchcock ile yaptığı programdan durağan ayrıntılar, 1964. Erişim Tarihi: 08.04.2020 https://www.youtube.com/watch?v=hCAE0t6KwJY

                                                                                                                                                                                                        
  • Article Statistics