Bu araştırma piyano ve flüt için düzenlenmiş Türkü (ninniler dahil), Tekerleme, Türk Makam Müziği eserlerinin kullanım biçimlerine yönelik bir profil çıkartabilmek amacı ile yapılmıştır. Böylelikle, Türkiye’de 1967-2015 seneleri arasında yayınlamış 22 piyano ve 7 flüt kitabı araştırılmıştır. Kitaplar 10 temel kriter göz önünde bulundurularak incelenmiştir. Bunlar seviye, kullanılan parça türü, düzenleme kitabı olup olmama durumu ve parçalara ait bilgiler (yöre, makam ve usül, söz ve besteci, tempo, nüans, müzik terim ve işaretleri, süsleme) sıralanmıştır. Bu bilgiler üzerine tablolarda profil değerlendirilmesi yapılmıştır. Ayrıca kitaplarda en yaygın olarak kullanılan 27 adet parça tespit edilmiş ve parçaların ortak kullanım durumları grafik olarak belirtilmiştir. Araştırmada betimsel bir yöntem olan tarama yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın verileri doğrultusunda bulguların piyano ve flüt eğitimcilerine yol gösterici nitelikte olacağı ve öğrencilerin kendi kültürlerinden üretilmiş parça ve egzersizler ile kolay ve etkin öğretim yöntemlerine yatkınlık duyacağı düşünülmektedir.
This study aims to profile the use of Turkish folk songs (including lullabies), rhymes, and the Turkish Maqam Music arranged for piano and flute. Twenty two piano and seven flute textbooks published in Turkey between 1967 and 2015 have been examined. Examination of the books has been based on ten criteria. The books were profiled according to their textbook level, the genre of pieces used, whether or not they are arrangement books, information about regions the songs belong to, information about modes, information on lyrics and composers, information about tempo and dynamics), information on musical terms and signs and ornaments. Also, twenty-seven songs were determined to be the most frequently used in the books and their common areas of use were evaluated. The study adopts the survey method, which is a descriptive method. The study is intended to guide piano and flute instructors with findings based on data. It is proposed that students are going to be more inclined towards easier and more effective teaching methods using pieces and exercises produced in their own culture.