Bu araştırma, Çağdaş Türk Resim Sanatı çerçevesinde, eserleri ile oldukça ün kazanmış Türk ressamlardan birisi olan Nedim Günsür’ün sanatsal üslubunu inceleyen ve retrospektif olarak seçilmiş eserlerini örneklerle yorumlayan, tarama modelinde bir çalışmadır. Nedim Günsür; 1942 yılında Güzel Sanatlar Akademisi’nde öğrenim görmeye başlamış ve ilk dönemlerinde öğrencisi olduğu Bedri Rahmi Eyüpoğlu’nun geleneksel sanatlara bağlılığını destekleyen çalışmalara yönelmiştir. Kazandığı bir bursla Paris’e gitmiş ve Türkiye’ye dönüşünün ardından toplumsal gerçekçi bir anlayışla daha incelikli, titiz ve detaycı eserler üreten sanatçı; maden işçileri, peyzajlar, natürmortlar, uçurtmalar, balıkçılar, sokaklar, lunaparklar, bayram yerleri, pazar yerleri ve sirkler gibi zengin konu çeşitliği ile erken dönemlerinde empresyonist, Paris döneminde ise soyutlama ve soyut anlayışlara yakın çalışmıştır. İlerleyen zaman içerisinde sergilemiş olduğu figüratif ekspresyonist olarak da ifade edilen tarzı ile ön plana çıkmış, naif esintilerin yer aldığı bol figürlü resimleri ve özgün üslubu ile de dikkat çekmiştir.
Nedim Günsür is one of the most important Turkish painters who gained reputation with his works in Contemporary Turkish Painting Art. This research is a study in the screening model that examines Nedim Günsür's artistic style and interprets his retrospective works with examples. He started his educational life at the Academy of Fine Arts in 1942 and tended to the works which supported the adherence of traditional arts of Bedri Rahmi Eyüpoğlu, the instructor of Nedim Günsür in his early years. He went to Paris with a scholarship he gained and after returning to Turkey, he produced more sophisticated, meticulous and detailed works with a social realistic understanding. He worked as impressionist in his early period while as abstact and close to abstract mentality in his years in Paris with a wide variety of topics such as miners, landscapes, still life, kites, fishermen, streets, amusement parks, holiday places, market places and circuses. In the following years, with his style expressed as a figurative expressionist that he had caught in the foreground, the artist attracted attention with his richly illustrated paintings and original style in which naive breeches took place.