1987’de dünyaya gelen sanatçı, 1905 yılına kadar Julian Akademisine devam etmiş ve sanat tarihi içerisinde en hareketli ve en hızlı değişim/dönüşümlerin yaşandığı 19. yüzyıl sonları ve 20. yüzyıl başlarındaki sanat ortamında sanat üretimleri yapma şansını yakalamıştır. 20. Yüzyılın başlarında yaşanan siyasi ve ekonomik gelişmelere paralel olarak bilimde de önemli gelişmeler olmuş, Einstein’ın Görelilik, Heishenberg’in Belirsizlik ilkesiyle büyük değişimler yaşanmıştır. Fizik verilerine dayalı bilimin yerini matematik temel ,üzerine kurulu bir bilime bırakmış, tek doğruluk ve mutlaklık büyük darbe almıştır. 1910 lu yıllarda kendini iyice hissettirmeye başlayan endüstrideki ilerleme sanat alanında da değişimlere neden olmuştur. Yaşamın her alanında sorgulanmaların başladığı bu dönem, sanat ortamının entelektüel olarak ta en yoğun tartışmalarının ve üretimlerinin olduğu dönem olarak göze çarpar. 20. Yüzyılın ilk çeyreğinde görülen bu değişimler sanatta kübizm, fütürizm ve dadacılık akımlarıyla yeni bir ifade almıştır. Sanat nesnesinin anlamı genişlemiş, kendini aşarak kavramlara, değişik etkinliklere ve hareketlere dönüşmüş oldu. Bu noktada bazı özel olarak nitelendirilebilecek isimler sanat tarihinde kırılma noktaları oluştururlar. Bunlar içinde Octavio Paz’ın benzersiz bir sanatçı olarak nitelendirdiği Duchamp, gerek sanata dair fikirleri ve bunlara paralel olarak yapmış olduğu sanat formları gerek üretime dair tembelliği ve gerekse işleri üzerine yapmaktan kaçındığı söylemleri ile oldukça farklı bir yer tutar.
The artist, who came to the world in 1987, continued to the Julian Academy until 1905 and had the chance to produce art in the artistic environment of the late 19th and early 20th centuries, during which the most moving and fastest changes / transformations occurred throughout the history of art. This period, in which everything about life is questioned, strikes as a period when the intellectual and intense debates and productions of the art scene are in the process. Rapidly developing technologies reveal a shell change in continental Europe that can not be traditionally compared in the form of artistic forms of art that change boundaries and change the form of management, and all that changes in parallel. At this point, names that can be described as special, form break points in art history. Among them, Duchamp, which Octavio Paz describes as a unique artist, has a very different place with his artistic ideas about art and the art forms which he has made parallel to them, as well as the temptation of production and the rhetoric of avoiding doing things.