“1950 Sonrası Türk Resminde Masalsı Anlatım” isimli çalışma ile Türk resminde masalı anımsatan anlatımlarıyla dikkati çeken, literatürde adına sık rastlanan sanatçılara ait eserlerin tespit edilerek bir kaynakta toplanması amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda ilk olarak, masalsı anlatım ifadesi açıklanmıştır. İkinci olarak masalsı dünyayı görselleştirmiş Türk sanatçıları tespit edilmiştir. Buna ek olarak, eserleri masalsı anlatım bağlamında incelenmiştir. Bedri Rahmi Eyüboğlu, Cihat Burak, İbrahim Balaban, Nuri Abaç, Burhan Uygur, Can Göknil, Mevlüt Akyıldız, Onay Akbaş’ın tüm sanat hayatı boyunca masalsı anlatımı bir üslup olarak benimsediği gözlenmiştir. Sonuç olarak, incelen resimlerin bilinen perspektif kuralları dışında ancak düşlerde, masallarda yer alabilecek bir düzen içerisinde kurgulandığı görülmüştür.
The aim of this study called “Fabulous Expression in Turkish Painting After 1950” is to set and collect the works of artists who draw attention with their fabulous depiction and whose names are frequently referred to in literature. For this purpose, firstly, the definition of fabulous expression has been explained. Secondly, Turkish artists who have visualized the epic world have been identified. Furthermore, their artworks have been examined in the context of epic expression. It has been observed that Bedri Rahmi Eyuboglu, Cihat Burak, Ibrahim Balaban, Nuri Abac, Burhan Uygur, Can Goknil, Mevlut Akyildiz, Onay Akbas have adopted epic expression throughout their artistic life. Consequently, it is seen that analyzed artworks are built within a frame that is outside the acknowledged rules of perspective and that can only be seen in dreams or stories.