Günümüz anlamındaki siyaset bilimi disiplini sömürgecilik üzerine kurulmuş bir dünyada klasik sömürgecilikten çağdaş sömürgeciliğe geçiş aşamasında şekillenmiştir. Bu süreç içerisinde siyaset bilimi disiplini genel olarak idare ve bürokrasi üzerine kurgulanmış bir uğraş olarak algılanmıştır. Çünkü özellikle 1945-1980 yılları arasında toplumsal kalkınmanın tek aracı olarak devlet ve devletin yürütme aracı olan siyaset bilimi görülmekteydi. Bu sebepten dolayı devlet oluşumunu en iyi biçimde tanımak, etkili bir biçimde çalışmasını sağlamak ve toplumsal kalkınmayı sağlanabilmek için siyaset bilimi disiplininin incelenmesi ihtiyacı ortaya çıkmıştır. Siyaset bilimi için girişilen ortak çabalar evrensel kanunların ortaya çıkmasına sebep olmuştur. Daha genel bir ifade tarzıyla bu tür evrensel kanunlar siyaset bilimini formüle etmek için kullanılmaktadırlar. Siyaset bilimini doğal bilimlere benzetmek için girişilen çabaların tümü varsayılan veya gerçek kanunların düzeltilemez bireysel akıldan kaynaklanan bozulmalarını ve ilgisiz kültürel çevrenin etkilerini kuralsal değerlerin üstüne çıkartmaktadır.
Today, the discipline of political science is shaped by the transition from classical colonialism to contemporary colonialism in a world founded on colonialism. In this process, the discipline of political science has been perceived as a task that is generally focused on administration and bureaucracy. Because, in particular, between 1945 and 1980, political science was seen as the only means of social development, the means of execution of state and state. For this reason, the need for an examination of policy discipline has emerged in order to get to know the state formation in the best way, to work effectively and to achieve social development. The joint efforts made for political science have led to the emergence of universal laws. In a more general sense, such universal laws are used to formulate policy science. All of the efforts made to compare political science to natural sciences raise the impairment of default or actual laws from irreversible individual reasoning and the effects of irrelevant cultural circles over the normative values.