Gülsün Karamustafa (d. 1946) multi disipliner anlayışta çalışan sanatçılardandır. Çağdaş sanatın farklı disiplinleri bir arada barındırması ve sanatın tüm alanlarını kullanıma dönük yapısı bir çok sanatçıya yeni anlatım biçimleri deneme imkanı tanımıştır. Karamustafa da çağdaş Türk sanatında göç, yersizyurtsuzlaşma gibi kavramları multi displiner bir anlayışla sanatına konu edinmiştir. Sanatçı yapıtlarında toplumsal cinsiyet, kimlik, bellek, göç, yersizyurtsuzlaşma gibi çağdaş sanata temel oluşturan güncel konuları ele alır. Bu araştırmada göç ve yersizyurtsuzlaşma olgusunun Karamustafa’nın sanatı üzerindeki etkisi incelenmiştir. Yapılan araştırmada betimsel yöntemle elde edilen bulgular sanatçının eserleri üzerinde yorumlanmıştır. Türkiye’de göçün oluşturduğu kaotik yapıya bağlı kültürel yozlaşmaya tanıklık eden Karamustafa çalışmalarında daha çok göç ve göçün alt kavramlarını ele alır. Sanatçı ekonomik nedenlere bağlı olarak Anadolu’nun çeşitli yerlerinden, Balkanlardan, Rusya’dan İstanbul’a göç eden insanların davranışlarını, kültürel etkileşimini ve kargaşayı gözlemleyerek çalışmalar üretir. Bununla birlikte Karamustafa, göç kavramına bağlı kalarak ‘göçebe sanatçı, dolaşımda olan sanatçı’ söylemiyle de sanatçıyı adeta yeniden tanımlar.
Gülsün Karamustafa (1946) is a multi-disciplinary artist. Contemporary art embraces different disciplines and the ability to use all fields of art allows many artists to try new forms of expression. Karamustafa has also introduced concepts such as immigration in the contemporary Turkish art, unspeakable desecration to the art with a multi-displinner understanding. In his works, the artist deals with contemporary issues such as gender, identity, memory, immigration, despotism, and contemporary art. In this research, the influence of Karamustafa on the art of immigration and despotism has been studied. Findings obtained by descriptive method in the research are interpreted on the works of the artist. Turkey, which witnesses connected to the chaotic nature of cultural degeneration created by the migration of Karamustafa work takes more immigration and the concept of sub-migration. The artist produces works by observing the behavior, cultural interaction and confusion of people who migrate from different parts of Anatolia, Balkans, Russia to Istanbul depending on economic reasons. Karamustafa, however, relies on the concept of migration and redefines the artist by saying 'nomadic artist, artist in circulation'.