Oyunlar çağlar boyu insanları cezbetmiştir. Oyunların insanlar üzerindeki çekici etkisi, günümüzde de teknolojinin desteğiyle güçlenerek devam etmektedir. Oyunlaştırma ise, oyunları cazip kılan öğelerin, oyun olmayan alanlara uygulanmasıdır. Oyunlaştırmanın temel amacı motivasyon oluşturmak ve sürekliliğini sağlamaktır. Müzik eğitimi boyutları ele alındığında, beceri gelişiminin ağırlıklı olduğu görülür. Bu yapısı nedeniyle, motivasyon ve akış hali müzik eğitiminde hayati öneme sahip olgulardır. Motivasyon ve akış kavramları oyunlaştırma kavramının merkezinde yer alan ve birbirlerini destekleyen dinamiklerdir. Bu örtüşmeden yola çıkarak, oyunlaştırmanın eğitim ve müzik eğitimi alanındaki durumuna ve müzik eğitiminde uygulanabilirliği konusuna değinmek amaçlanmıştır
Games have attracted people for ages. Today, the attractive effect of games on people continues even getting stronger with the support of technology. Gamification is defined as the introduction or application of elements of games – what make games so enjoyable – into other areas of life. The fundamental aim of gamification is to create motivation and maintain its continuity. An examination of aspects of music education reveals that it is mainly about skill building. Because of this nature of music education, motivation and flow state is extremely important for its success. Motivation and flow are inter operable dynamics that rest in the heart of gamification. Getting this over lapping a start point, this study isaimed to discuss the applicability of gamification in the context of education and music education.