İnsanbiçimcilik olarak ifade edilen antropomorfizm terimi, nesnelere, eşyalara veya hayvanlara insani nitelikler yüklemek olarak tanımlanabilir. Fabllardan hatırladığımız bu kişileştirme özelliği, bir tür öyküleştirme yolu olarak da sıkça karşımıza çıkar. Gerek edebi eserlerde, gerek sanat yapıtlarında, gerekse reklam ve tüketim odaklı ortamlarda eskiden beri kullanılan bir araç olan antrpomorfizm kavramı, bu araştırmada sözel ve görsel bir sanat biçimi olarak ele alınarak incelenecektir. Ezop Masalları'ndan, Alice Harikalar Ülkesine, Beatrix Potter illüstrasyonlarından, yine bir kitap uyarlaması olan Winnie The Pooh gibi günümüz popüler çizgi filmlerine çocukların ve büyüklerin hayal dünyalarını derinleştiren bu kavramın metaforlar yaratarak kurduğu iletişimin oldukça etkili olduğu söylenebilir. Yeni dünyalar yaratmanın da etkin bir yolu olan antropomorfizm, empati gibi duygu durumlarının etkinleşmesinde bir araç olarak kullanılır. Anlama, anlamlandırma, çözümleme, yorumlama gibi zihinsel süreçlerin fantastik bir dünya içinde aktifleşmesini sağlar.
The term antromorphism, referred to as humanism, can be defined as the loading of human qualities into objects, objects or animals. This personalization feature, which we remember from factories, is often seen as a way of narration. The term anthropomorphism, which has been used in literary works, as well as in works of art and advertising and consumption-oriented environments, will be examined in this research as a form of verbal and visual art. From the Aesop's tales, Alice to the Wonderland, from the Beatrix Potter illustrations to the popular popular cartoons such as Winnie The Pooh, which is also a book adaptation, it is said that this concept which deepens the imagination of children and adults is very effective by creating metaphors. Antromorphism, an effective way to create new worlds, is used as a tool to activate emotions such as empathy. It enables mental processes such as comprehension, interpretation, analysis and interpretation to become active in a fantastic world.