İletişim olgusunun temel araçlarından biri olan görsel unsurlar, insanoğlunun var oluşundan beri hemen hemen tüm toplumlarda çeşitli biçimlerde kullanılmıştır. Günümüz modern toplumlarında ise, görsel unsurlar teknolojik gelişmelerin sunduğu yeni olanaklarla birlikte, daha yoğun ve etkili bir iletişim aracı olarak algılanmaktadır. Bu makalede, iletişim tasarımının önemli konularından bir olan kitap kapaklarının, “ideal tasarım ilkeleri” açısından nasıl ele alınması gerektiği tüm yönleriyle açıklanmaya çalışılmıştır. Bu bağlamda öncelikle, “tasarlama ilkelerine göre, bir kitabın bütünlüğünü temsil edebilecek görsel unsurların” fikri yönde nasıl belirlenebileceği üzerinde durulmuş, ardından tasarım safhasına geçildiğinde; fikri unsurları temsil eden görsel unsurlarla, “tipografik malzeme olarak yazı karakterlerinin kurabileceği ilişkiler”, görsel algılama ve iletişim kuralları açısından değerlendirilmiştir. Başarılı ve başarısız yönlerde incelenen örnekler sonucu, grafik tasarım ilkeleri açısından kitap kapağı tasarımlarında en önemli faktörün; “kitabın bütünlüğünü temsil edebilecek düşüncelerin”, en etkili bir biçimde “görsel iletişim unsurlarına” çevrilebilme yöntemleri olduğu anlaşılmıştır. Söz konusu yöntemlerin üst seviyede uygulanabilmesi, grafik tasarımcının, yaratıcılığın gücünü kullanma becerisine ve tecrübesine doğrudan bağlıdır.
Visual elements that are one of the basic means of the communication phenomenon have been used nearly in various forms at all communities since the existence of the humanity. In today’s modern communities, the visual elements are being perceived as a denser and more effective media along with the new opportunities offered by the technological developments. In this article, it is tried to explain how the book covers that are one of the important subjects of the communication design should be discussed in terms of “ideal design principles” in all its aspects. In this context, primarily how “the visual elements which are able to represent the integrity of any book according to the design principles” may be intellectually determined, is emphasized, then, once it is proceeded to the design phase; the visual elements representing the intellectual elements and “relations which fonts may establish as a typographic material” are evaluated in terms of visual perception and communication rules. It is understood that the most important factor in the book cover design in terms of graphic design principles is the methods of turning “the ideas which are able to represent the integrity of the book” into “the visual communication elements” in the most effective way as a result of examples examined in the successful and unsuccessful aspects. The application of the said methods at the highest level is directly based on the skill and experience of the graphic designer to use the power of his/her creativity.