Bu çalışmada, Nobel ödüllü Rus yazar Mihail Aleksandroviç Şolohov’un (1905-1984) “Don Hikâyeleri” (Donskiye rasskazı) adlı eserinde yer alan erken dönem öykülerinden “Şibalok’un Dölü”nde (Şibalkovo semya) yaşamın içinden bir olgu olarak şiddet, gerçekliğin edebî metne dolaysız aktarılmasıyla belirlenen “yansıtma kuramı” ekseninde ele alınacaktır. Çalışma, edebî eserin özgün estetik değerlerinin oluşturulması sürecinde, kadına yönelik şiddetin kahramanın söylemleri yoluyla olağan ve meşru gösterilmesi problemini tartışmayı ve egemen söylemin kadının toplumdaki ikincil konumunu yeniden üreten bir araç olarak işlevsel kılınmasını, ilgili öykü örneğinde soruşturmayı amaçlamaktadır. Yazarın Şibalok karakterizasyonu, Fransız sosyolog ve felsefeci Pierre Bourdieu’nün (1930-2002) “simgesel /sembolik şiddet” kavramından yola çıkılarak çözümlenecektir.
In this study world famous Russian novelist and laureate of the 1965 Nobel Prize in Literature Mikhail Aleksandrovich Shlokhov’s (1905-1984) “Shibalok’s Seed” which was published as a part of the early stories “Tales from the Don” will be evaluated on the axis of reflection theory that defines direct reflection of violence to the literary text. The study aims to discuss the problem of the representation of violence against women as a common and legitimate phenomenon through the hero's discourse. In this context, the study aims to question the phallocentric language as a function of reproduction of women's secondary position in society in the case of “Shibalok’s Seed”. The characterization of Shibalok will be analyzed referring to French sociologist and philosopher Pierre Bourdieu’s (1930-2002) concept of “symbolic violence”.