Wittgenstein’ın geç dönem eseri Felsefi Soruşturmaların temel tezi bir kelimenin anlamını belirleyen şeyin onun dildeki kullanımı olduğu düşüncesidir. Bu bakımdan herhangi bir dil kullanım alanındaki anlam ilişkileri belirli bir sabit yapıdan hareketle çözümlenemez. Buradan hareketle filozof Felsefi Soruşturmalar adlı eserinde bu temel tezi ortaya koyabilmek için dilin çeşitli kullanım biçimlerinin analizlerini yapmaya girişir. Bu girişimlerin bir sonucu olarak ise filozofun temel tezini destekleyen aile benzerlikleri, dil oyunları, gramer gibi temel kavramlar ortaya çıkar. Yöntemsel açıdan analitik felsefe geleneği içerisinde konumlandırılan bu tarz bir girişim, dilin çeşitli kullanım biçimlerinin analiz edilmesinden hareketle, dile ve anlama ilişkin genel bir bakış açısı kazanmamıza yardımcı olur. Bu çalışmanın amacı dil oyunları teorisinden hareketle film dili ve anlam arasındaki ilişkileri ortaya koyabilmek amacıyla incelemektir. Bu inceleme sonucunda film dilinin sabit bir yapısının olup olmadığı sorusunun cevabı ve film diline anlam açısından etki eden kavramlar zorunlu olarak ortaya çıkacaktır.
The basic thesis of Wittgenstein's late work Philosophical Investigations is the idea that the meaning of a word is its use in language. In this respect, meaning relations in any field of language usage cannot be resolved with reference to a certain fixed structure. From this point of view, the philosopher attempts to analyze the various forms of use of language in order to put forward this basic thesis in Philosophical Investigations. As a result of these attempts, basic concepts such as family resemblance, language games, and grammar that support the basic thesis of the philosopher emerge. Such an attempt, positioned methodically in the tradition of analytical philosophy, helps us to gain an overview against to language and meaning from the analysis of various forms of use of language. The aim of this study is to examine the relationships between film language and meaning with reference to language games theory. As a result of this examination, the answer to the question of whether there is a fixed structure of the film language and the concepts that affect the film language in terms of meaning will necessarily appear.