Literatürde çok sayıda motif analizi temelli çalışma bulunmasına rağmen, bünyesinde caz öğelerini yoğun oranda barındıran Klasik Batı Müziği eserleri söz konusu olduğunda, motif temelli bir analitik çalışmaya neredeyse rastlanmamaktadır. “Caz ile ciddi senfonik müziği bütünleştiren” en önemli isimler arasında yer alan George Gershwin’in bir başyapıtı olarak kabul gören Fa Majör Piyano Konçertosu’nun sadece 50 ölçü uzunluğundaki birinci bölüm Tutti’si, motifsel örgü yoğunluğuyla dikkat çekmektedir. Bu çalışmada, anılan Tutti üzerinde, motiflerin yinelenme ve Tutti geneline dağılma karakteristiğini ortaya koymayı amaçlayan bir motif-yapı analizi gerçekleştirilmektedir.
Although there are many motif analyses in the literature, there is almost no motif-based analytical work when it comes to Western Classical Music works which intensively contain jazz elements. Just 50 measures long, Tutti in the first movement of Concerto in F, which is considered as a masterpiece of George Gershwin, who is one of the most important names integrating jazz and serious symphonic music, draws attention with the intensity of the motific structure it has. In this study, a motif-structured analysis of the mentioned Tutti, which aims to reveal the characteristic of repetition and distribution of motifs throughout Tutti, is carried out.