Bu makalenin amacı, 19. yüzyılın ikinci yarısında yaşamış olan Marian Hatherly Maynard’ın sanatçı kimliği ve fotoğraf çalışmalarını ele almak ve bu doğrultuda, dönemin bir kadın fotoğrafçısı olarak Maynard’ın fotoğraflara yaklaşımı ve tekniğini irdelemektir. Maynard Victoria döneminin modernist bir figürü olarak karşımıza çıkmaktadır. Sömürge uluslarında çok aktif olarak çalışan bir fotoğrafçı olarak, toplumun erkek egemen bir meslekte kadın olmanın yanı sıra, mesleğinde azimli ve başarılı bir kadın olarak uyguladığı teknik ve yöntemler ile ilgili getirmiş olduğu yenilik ve sanatsal vizyonu incelenmiştir.
The purpose of this article is to discuss the artist identity and photography works of Marian Hatherly Maynard, who lived in the second half of the 19th century, and to examine the approach and technique of Maynard as a woman photographer of the period. Maynard appears as a modernist figure of the Victorian era. As a photographer who works very actively in the colonial nations, besides being a woman in a male-dominated profession, the innovation and artistic vision she brought about the techniques and methods she has applied as a determined and successful woman in her profession have been examined.