Resim Sanatı, geçmişten günümüze var olduğu süreçte dünyadaki toplumsal, sosyolojik, ekonomik, siyasal, kültürel ve teknolojik gelişmelerle ilişki içerisinde olmuştur. Resmin temelini oluşturan mekân ve figür kavramlarının da aynı bağlamda bu değişimlerle ilişkili olduğu gözlemlenmektedir. Mekân ve figür yapısındaki biçem ve kavram, farklı sanatçılar tarafından farklı biçimlerde ele alınmıştır. Sanat tarihi sürecinde ortaya çıkan farklı akımlar ve süreçler, mekân ve figür yapısının farklı biçimlerde ele alındığını göstermektedir. Sanatçı, eserinde mekân ve figür kurgusunu, ifade etmek istediği kavrama göre şekillendirmektedir. Dönemin şartları doğrultusunda ve kültürel bağlamda ifade etmek istediği kavramı, kimi sanatçılar ironik bir biçimde ele alırken, kimi sanatçılar da mekânın dramatik yapısından faydalanmıştır. Araştırma, Edward Hopper’ın “Nighthawks”, “Morning Sun”, “Chop Suey” ve “Automat” eserlerinin mekânın dramatik yapısı ve figür ilişkisi bağlamında incelenmesiyle sınırlandırılmıştır.
The Art of Painting has been in relationship with social, sociological, economic, political, cultural and technological developments in the world throughout its existence from past to present. It is observed that the concepts of space and figure, which form the basis of painting, are also related to these changes in the same context. The style and concept in space and figure structure have been handled in different ways by different artists. Different movements and processes that emerged in the process of art history show that space and figure structure are handled in different ways. The artist shapes the space and figure setup in his work according to the concept he wants to express. While some artists handled the concept they wanted to express in line with the conditions of the period and in the cultural context, ironically, some artists benefited from the dramatic structure of the place. The research was limited to examining Edward Hopper's works "Nighthawks", "Morning Sun", "Chop Suey" and "Automat" in the context of the dramatic structure of the space and the figure relationship.