MÜZİSYENİN STRATEJİ YÖNELİMİ ve PİYASADA VAROLUŞ İLİŞKİSİ

Author:

Year-Number: 2016-6
Yayımlanma Tarihi: null
Language : null
Konu : Müzikoloji
Number of pages: 278-288
Mendeley EndNote Alıntı Yap

Abstract

Bu çalışmada, müzisyenin piyasada varoluş sürecinde izlediği strateji yönelimi ile piyasa yönelimleri arasındaki ilişkinin işleyişini ortaya koymak amaçlanır. Bu ilişkinin temelini, genel çerçevede geç kapitalizm süreci içinde önem kazanmış popüler kültür ve kitle kültürü kavramlarına, özel çerçevede ise Türkiye’de popüler kültürün ve medya işleyişinin ideolojik hareketlerden doğrudan etkilenmesi durumuna oturtmak mümkündür. Birbirinden farklı strateji yönelimleri benimsemiş olan iki ünlü müzisyen Erol Büyükburç ve Bülent Ortaçgil örneklerinin etnografi yöntemiyle değerlendirileceği bu yazıda, müzisyen stratejileri ile medya güdümlü piyasa yönelimi ilişkisinin nasıl çalıştığı incelenir. Müzisyenin, üretimini hangi strateji doğrultusunda yaptığı, piyasadaki varoluşunda önemli bir etkiye sahip olmakla beraber tek başına işlemez. Sosyoekonomik, sosyokültürel ve ideolojik hareketlerden doğrudan etkilenen medya işleyişinin, müzisyenin piyasadaki konumuna doğrudan etkisi bulunur. Dolayısıyla, müzisyenin piyasada var oluş süreci, benimsediği strateji yönelimi ile piyasa yönelimleri arasında devamlı etkileşen ve değişen ilişkiye bağlı olarak gelişir.

Keywords

Abstract

This work aims to state the action of interconnection between musician strategy and market orientation in the process of being a musician in the market. It is possible to engage the pricipals of this interconnection with the popular culture and mass culture concepts in general, and with the condition which popular culture and media actions are infulenced directly from ideological movements in Turkey in particular. In this survey, two famous musicians, Erol Büyükburç and Bülent Ortaçgil, who adopted distinc strategy orientations, are reviewed as samples with ethnographic methods and it is viewed that how the interconnection between musician strategy and market orientation works. Although the strategy of musician acts serious role on being in the market, it does not works on its own. Media action which is affected from socioeconomic, sociocultural and ideological movements directly impact on the position of musician in the market. Consequently, the process of being a musician in the market moves on the continuous changing and interacting connection between his strategy orientation and market orientation.

Keywords