AKDENİZ SİNEMASINDA KADIN

Author:

Year-Number: 2018-21
Yayımlanma Tarihi: null
Language : null
Konu : SİNEMA
Number of pages: 217-230
Mendeley EndNote Alıntı Yap

Abstract

Akdeniz sinemasında sunulan kadın imgesi, toplumsal ve kültürel olarak ana akım Hollywood sinemasının simülasyon sunumlarına alternatif olarak karşımıza çıkmaktadır. Akdenizli kadının yorumu Fellini’nin Amarcord kadınlarında ya da Almadovar’ın filmlerindeki anne ve kızlarında, Zorba’nın Girit adasındaki dul kadınları, Madonna ile fahişe arasında gidip gelen kadınların sunumları eşliğinde tartışılacaktır. Kadın erkek ilişkisinin, ülkelerin başına gelenler açısından bir araç olarak sinemanın irdelenmesiz filmleri üzerinden şişmanlık, delilik, fahişelik, fedakâr annelerin, dulların sinemasal sunumları, Akdenizli kadının tarih içindeki ideolojik serüvenine paralel olarak tartışılacaktır.

Keywords

Abstract

The female image presented in the Mediterranean Cinema, socially and culturally, offers an alternative to the mainstream Hollywood simulation presentations. In this article the presentation of Mediteranean women in Fellini's Amarcord, the mother and daughter of Almadovar's, the widowed women in Crete of Zorba and women dancing between Madonna and “the prostitute” will be discussed. The movies examine political evolutions of the countries through man-woman relationships. Therefore, by the Mediterranean cinema, the discussion of fatness, insanity, prostitution, sacrificial motherhood and widowhood will be discussed parallelly with the ideological adventure of the Mediterranean woman in history.

Keywords