Simone de Beauvoir, Fransız edebiyat tarihinin önemli isimlerinden biridir; o, dikkate değer bir filozof, roman yazarı, oyun yazarı ve denemecidir. Ancak dünya üzerindeki milyonlarca kadın için Simone de Beauvoir, herşeyden önce bir feminist ikon, feminizmin devrim niteliğindeki eseri İkinci Cins'in yazarıdır. İkinci Cins bildiğimiz kadarıyla kadınlığın "sosyal bir yapı" olduğu konusunda ısrar eder. Simone de Beauvoir'ın "Önsöz"e epigraf olarak seçtiği iki ifade onun amacını açıklar: ''Düzen, aydınlık ve erkeği yaratan iyi bir ilke vardır; ve karmaşa, karanlık ve kadını yaratan kötü bir ilke vardır.'' (Pythagoras); ve ''Erkeklerin kadınlar üstüne yazdıkları her şeye kuşkuyla bakılmalıdır, çünkü onlar hem yargıç, hem davacıdırlar.'' (Poulain de la Barre) Simone de Beuvoir'ın amacı niçin ''Erkeğin kadından farklı olarak değil, kadının erkekten farklı olarak görüldüğünü'' anlamaktır: ''Kadın özsel/temel olanla bağlantısı dahilinde özsel olmayanı ifade etmektedir. Erkek, Özne, Mutlak olandır; kadın, Öteki olandır. Bu makalenin amacı, ''öteki'' olarak kadını, Simone de Beauvoir'ın İkinci Cinsi'nin doğasını irdelemektir.
Simone de Beauvoir is one of the great names in the history of French literature; she was an outstanding philosopher, novelist, playwright and essayist. However, for millions of women all over the world, Beauvoir is above all a feminist icon, the author of The Second Sex, the revolutionary text of feminism. The Second Sex insisted that womanhood as we know it is a social construct. These two quotations that Beauvoir chose as epigraphs to the Introduction explain her purpose: ''There is a good principle, which has created order, light, and man; and a bad principle, which has created chaos, darkness, and woman'' (Pythagoras) and ''All that has been written about women by men should be suspect, for the men are at once judge and party to the lawsuit.'' (Poulain de la Barre) Beauvoir's goal was to investigate why ''Woman is seen as different from man, not man as different from woman: She represents the inessential in relation to the essential. He is Subject, the Absolute; she is the Other.'' The purpose of this article is to examine the woman as ''other'' and the nature of Beauvoir's The Second Sex.