1960’lı yıllarda Pop Sanatın etkin olduğu dönemde kitle sanatının yeni bir yorumuyla yüz yüze gelinmiştir. Minimalizm’de Endüstriyel malzemelerle üç boyutlu indirgemeci bir anlayışın sanat felsefesiyle yapıtlar üretilmiştir. Minimalistler belli bir sanat disiplinine bağlı kalmamaları ayırıcı özelliklerinde mantıklı ve akılcılığıyla rastlantısallığa yer vermeyen tavrılarıyla soyut dışavurumculuğa karşı olmuşlardır. Büyük boyutlu yapıt üretmeleri ise bu anlayışla paralellik göstermiştir. Ard Ressamca Soyutlama ise anlatımcı içeriği yok ederek, büyük boyutlu yüzeylerde yalın bir biçimsellik felsefesiyle Minimalistleri etkilemişlerdir. Heykel ve üç boyutlu çalışmalardaki değişim sadece Minimalistler de görülmüştür. Amerika’daki Minimalistler Avrupa Sanatının temel yapılarından olan kuramsallığa karşıdırlar. Minimalistler resmi oluşturan elemanların kompozisyon ilişkilerini düşünmemiş-lerdir. Bütüncül etkili bir yapı da dizisel yinelemeye dayalı simetrik bir düzenle sonuca gitmişlerdir. Minimalist sergiler titiz, özenli ve yalın galeri mekânları gerektirmiştir. Kentin çok katlı binaları, büyük mekânlar, köprüler ve onları saran boşluk-espas algısıyla sonsuzluk-sınırsızlık arayışları görülmüştür. Minimalistler endüstriyel malzemeyle Duchamp gibi anti sanat bir amaç taşımamışlardır.Farklı bakış açıları ve görsel etkileriyle o gün olduğu gibi bugün ve geleceğin sanat felsefesi ve görselliğine ufuk açacaklardır.
A new interpretation of mass art was faced in 1960's during when Pop Art flourished. People produced work of art in minimalism with Industrial materials and art philosophy of three dimensional reductive perception. Minimalists opposed to abstract expressionism by not sticking to a specific art discipline according to their distinctive characteristics and with their rationalist and mentalist attitude which gives no place to randomness. Producing large scale work of art was parallel with this perception. Destroying expressionist content, Post-painterly abstraction had effect on Minimalists with a philosophy of simple formality on large scale surfaces. Alterations in sculpture and three dimensional works were observed only among Minimalists. Minimalists in America are opposed to speculativeness which is the fundamental structure of European Art. Minimalists did not think of compositional relation of elements which form the picture. They have reached conclsuion with a symmetrical order based on sequential iteration in a holistic effective structure. Minimalist exhibitions required meticulous, elaborate and simple galleries. There was a search for multistorey buildings of city, large scale places, bridges and the emptiness which wraps them - a search for eternity-infinity with a sense of espas. Unlike Duchamp, minimalists had no anti-art aim with industrial material. Just like in those days; they would expand horizon for today's and tomorrow's art philosophy and visuality with their different perspective and visual effects.