Dünyaya yönelmemizin sebeplerinden bir onu tanımak üzerinedir. Buda bilginin, bilimin yönelme biçimidir. Etrafımızda bulunan varlıklara ya da nesnelere farklı türde tepkiler gösteririz. Öğrenilmiş gerçeklik ile var olan gerçeklik arasındaki sınırların belirlenememiş olması ve gördüklerimizi bildiklerimizden ayırmanın imkansız olması bizi gerçek nedir? ne değildir? sorusuna götürmektedir. Farklı paradigmalar açısından ele alınan gerçeklik kavramını sorgulayan, Sürrealist sanat ruhu, işlev ve yöntem açısından sanatın zenginleşmesine katkıda bulunmuştur. Sanat eserinde var olan nesnenin gerçek nesne ile olan bağlantısı, dikkatleri sanat eserinden ziyade dışsal olan gerçeklikle ilişkisine yöneltmektedir. Buda sanat eserinin anlaşılmasına bir engel olarak görülmektedir.
One of the reasons why we are oriented towards the world is to become familiar with it. This is manner of orientation of knowledge and science. We react differently towards the beings and objects surrounding us. The fact that the limits between learned realty and existing reality are not distinct and that it is impossible for us to distinguish what we see from what we know leads us to the question, what reality is? what it isn't? The surrealist spirit of art that questions the concept of reality considered from the point of view of different paradigms, has contributed to the enrichment of art functionally and methodically. The connection of the object present in the work of art with the real object, directs attention to the relationship with external reality rather than the work of art. This is considered an obstacle against the understanding of the work of art.