Başlangıcı yaklaşık olarak 1960’lı yıllara dayanan ve özünde, çok çeşitli malzemelerle sanatçıların fikirlerini yansıtmalarını hedefleyen geleneksel olmayan anlatım biçimleriyle ortaya koyulan kavramsal sanat süreci; ucuz, atık, doğal, gelip geçici malzemelerin kullanılmasını temel prensip edinen ve başlı başına avangard bir anlatım biçimi olarak görülen yoksul sanatın da başlangıç noktasıdır. 1967 Yılından itibaren İtalya'da gelişim gösteren, “Arte Povera” ya da “Fakir Sanat”ı olarak da bilinen yoksul sanat; anti-elitist anlayışı benimsemekte ve başlıca Mario Merz, Jannis Kounellis, Pino Pascali, Alighiero Boetti, Michelangelo Pistoletto, Giovanni Anselmo ve Gilberto Zorio gibi sanatçılar tarafından temsil edilmektedir. Tarama modelinde yapılan bu araştırmada yoksul sanat; sanatın tarihsel süreci içerisinde çığır açan temsil biçimleriyle başlıca sanatçıların anlayışları bakımından irdelenmiş ve öne çıkan eserlerden örnekler sunularak yorumlanmıştır.
The Conceptual Art movement that emerged approximately in the 1960’s, aimed to reflect the artists’ ideas with a wide variety of materials in a non-traditional way, was accepted also as the beginning of the Arte Povera, which adopts the basic principle of using cheap, waste, natural, temporary materials and regarded as an avant-garde narrative form in itself. Arte Povera, also known as “Poor Art”, has developed in Italy since 1967 with an anti-elitist understanding and represented mainly by Mario Merz, Jannis Kounellis, Pino Pascali, Alighiero Boetti, Michelangelo Pistoletto, Giovanni Anselmo and Gilberto Zorio. This study is a screening model research that examines Arte Povera in terms of the understanding of the main artists with the groundbreaking forms of representation in the historical process of art and interprets with the examples from prominent artworks.