Tarihin ve kültürün ürünü olan seramik, yüzyıllar boyunca toplumlararası diyalogda önemli bir yere sahip olmuştur. Türk topluluklarının seramik alanında yaptıkları çalışmalar ve yenilikler seramik sanatı tarihine önemli katkılar sağlamıştır. Osmanlı Dönemi’nde üretilen çiniler büyük ilgi görmüş, özellikle Avrupa’dan gelen elçiler aracılığı ile çok geniş coğrafyalara yayılmışlardır. Bu çiniler Avrupa’da sanayi devrimi sonrasında tasarımcılara ve sanatçılara ilham veren eserler arasında yerlerini almışlardır. Bu çalışma, İznik seramiklerinin diğer kültürlere olan etkisini incelemek amacı ile; Avrupa’da önemli bir yere sahip olan ve Fransa’daki ilk stüdyo seramik sanatçılarından Theodore Deck’in İznik seramikleri etkisi ile üretmiş olduğu seramikler arasından seçilen seramikler incelenip yorumlanmıştır. İncelenen eserlerde, sanatçının İznik seramiklerinden birebir ürettiği örneklerin yanında, birçok eseri farklı renklerle yorumladığı ve bazı eserlerde barok, rokoko dönemlerinin etkisi olduğu gözlenmemiştir. Sanatçı özellikle Doğu’dan gelen sanat eserleri ile ilgili araştırmalar yapmış, yaptığı araştırma ve denemelerin bulunduğu bir yayın yapmıştır. Sanatçının eserleri arasında özellikle İznik çinileri etkisi ile üretilen seramikler incelenmiştir.
Ceramics, a product of history and culture, people who have been working for centuries. It has had an important place in the dialogue. Studies and innovations on the ceramic area of Turkish communities have made a significant contribution to the history of ceramic art. In the Ottoman period, the tiles produced were of great interest, spreading a wide geographical area, especially with Europe's ambassadors. These tiles are completed in Europe between works inspiring designers and artists. This study was conducted to examine the effect of Iznik ceramics on other cultures; The ceramics produced for the Iznik ceramics of Theodore Deck from the first studio ceramic artists in France who have an important place in Europe were examined and interpreted. In the studied works, it is not observed that the artist interprets many works with different colors together with samples which are produced individually from Iznik ceramics, and that some works are influenced by baroque and rococo periods. The artist has made researches on art works born in particular and made a publication on which researches and experiments have been carried out. Especially among the works of the artist, ceramics produced by the influence of Iznik tiles have been examined.