Ticari bir araç olarak ortaya çıkan sinema, “popüler sinema” ve “sanat sineması” olmak üzere iki eksende ele alınabilmektedir. Bununla birlikte kimi zaman popüler olanla sanat kaygısının bir arada üretildiği örnekler de ortaya konulmaktadır. Türk sinemasında Yavuz Turgul ve onun ticari hedeflerle film çekerken sanatsal anlamda kalıcılığı yakalama çabası buna örnek olarak gösterilebilir. Turgul, bir yandan sinemanın ticari dinamikleriyle uyumlu çalışırken öte yandan vazgeçilmezi olan değişim temasıyla kalıcı olmayı hedeflemektedir. Her şeyin sürekli ve hızlı şekilde değiştiği bir dünyada Turgul’un filmleri, bu değişim karşısında insanın tutumunu ele alır. Bu çalışma, Yavuz Turgul’un son uzun metrajlı sinema filmi Yol Ayrımı’nı (2017) değişim teması ekseninde okumayı amaçlamıştır. Çalışmada öncelikle Yavuz Turgul’un Arzu Film döneminde yazdığı senaryolar, değişime dair gözlemci üslubunun ilk adımları izlenerek kısaca aktarılmıştır. Ardından yönettiği filmlerdeki tematik ortaklık auteur eleştirinin ışığında ele alınmıştır. Son olarak, filmlerinde işlediği değişim teması ekseninde Yol Ayrımı filminin okuması yapılmıştır.
Even it is emerged as a commercial medium, the cinema may be held as two different ways such as popular films and arthouse movies. However there are some examples containing both commercial and artistic concerns. Yavuz Turgul and his endeavour to be persistent while producing popular cinema, might be such an example in Turkish cinema. Turgul is aiming to be persistent with his indispensable change theme while he keeps consistent with commercial dynamics of film industry. In a World where everything is changing constantly and fast, Turgul’s films describe the attitude of people against such change. This study is aiming to analyse Yavuz Turgul’s last movie Yol Ayrımı (2017) in scope of this change theme. The study begins with a brief analyse of Yavuz Turgul’s scenarios during Arzu Film era, considering these scenarios are the first steps of his observant style on change theme. Then common theme of his movies is examined in the light of auteur theory. The study ends with the reading of Yol Ayrımı from the perspective of change theme as it is held in his films.