Bu çalışmanın amacı üç yaş ve üzeri bireylerin harf ve kelimeleri öğrenerek okuma yazma becerilerinin, dil edinimi düzeylerinin ve matematik işlem becerilerinin gelişmesine katkı sağlayacak inovatif bir artırılmış gerçeklik platformunun tasarlanması ve geliştirilmesidir. Bu amaç doğrultusunda bireylere eğlenerek öz yönelimli öğrenme imkanı sunan bir materyal oluşturmak hedeflenmiştir. Materyal geliştirilme sürecinde tasarım temelli araştırma metodolojisinin aşamaları izlenmiştir. Bu doğrultuda öncelikli olarak, eğitim ihtiyaç analizi yapılmış ve piyasada yer alan muadil ürünler incelenmiştir. Ardından farklı öğrenme stillerine sahip bireylere sunulacak bilişsel bilginin işitsel ve görsel olarak sunulmasına karar verilmiştir. Yapılandırmacılık paradigması bağlamında öğretim kazanımlarının arttırılması için öğrenenlerin aktif olarak araştırma, keşfetme, deneyimleme ve tekrar yapabilme becerilerinin kullanılması gerektiğine karar verilmiştir. Yapılandırmacığın diğer bir bileşeni olarak sosyal öğrenmenin desteklenmesi için ise geliştirilen ortamın bireysel ve işbirlikli olarak kullanılabilmesi gerektiği belirlenmiştir. Belirlenen tasarım ilkeleri doğrultusunda geliştirilen materyalin öğretim senaryosu öğretim tasarımcıları tarafından hazırlanmış ve pedagog gözetiminde değerlendirilerek döngüsel olarak yenilenmiştir. Ardından, öğretim tasarımı yapılan materyalin geliştirilmesi için 3B tasarım ve yazılım ekibiyle çalışılmıştır. Bu süreçte geliştirilen ürünün test edilmesi, değerlendirilmesi ve güncellenmesi aşamalarını barındıran döngüsel süreç ürün nihai halini alıncaya dek devam etmiştir. Proje sürecinin sonunda öğrenenlerin harf, kelime (754 adet), sayı ve dört işlemi İngilizce, Almanca ve Türkçe karşılıklarını seslendirmeleri ile öğrenebilecekleri yenilikçi bir AR öğretim materyali, öğretim tasarımı prensiplerine uygun olarak tasarlanmış ve geliştirilmiştir.
The purpose of this study is to design and develop an innovative augmented reality (AR) platform that will contribute to the development of literacy skills, language acquisition levels, and mathematical skills by learning the letters, numbers, and words of individuals aged three years and over. For this purpose, it was aimed to create a learning material that enables a self-directed learning of the individuals and also to have fun during the learning process. During the material development process, the steps of design-based research methodology were followed. In this direction, firstly education need analysis was carried out and the equivalent products in the market were examined. It was then decided that the cognitive information to be presented for the learning of individuals with different learning styles would be presented auditory and visually. It has been decided that learners should be able to actively research, discover, practice and iteration in order to increase their learning outcomes in the context of the constructivist paradigm. In order to support social learning as another component of the constructivism, it has been determined that the developed learning material should be used individually and collaboratively. The learning scenario of the developed material has been determined in line with design principles was prepared by the instructional designers and evaluated repetitively under the supervision of the pedagogue. Then, The project team -ID, pedagogue, 3D designers and coders- worked cooperatively in order to develop instructional design material. In this process, the cyclic process, which includes the stages of testing, evaluation, and revision of the developed material, continued until the final product was obtained. At the end of the project process, an innovative AR learning material has been designed and developed in accordance with instructional design principles. Thanks to Kartoon3D, learners can learn the letters, numbers, four transactions and 754 words as English, German and Turkish.