Varlık dünyasında ayırt edici bir yere sahip olan insanın kendine özgü nitelikleri vardır. Pek çok bilim dalı insanı tanıma adına önemli olan ve insanın varlık şartları olarak adlandırılan bu nitelikler üzerinde yoğunlaşmış ve insana dair özgün bir tasvir elde etmek için çabalamıştır. Bu çabaların yansımalarına din eğitimi alanında da rastlamak mümkündür. İngiliz teorisyen Michael Grimmitt’in ‘Dinden Öğrenme Yaklaşımı’ isimli önerisi de benzer bir çabanın ürünüdür. Bu yaklaşım ‘İnsan olmak ne demektir?’ gibi temel bir soru sorarak, bu soruya alınacak cevaplar ekseninde din eğitimi ortamlarını yeniden düzenleme çağrısında bulunmuştur. ‘İnsan olmak ne demektir?’ sorusuna Kur’an’ın verdiği cevaplardan birisi de müttaki kavramı iledir. Bu nedenle çalışmamızda müttaki kavramı şemsiye kavram olarak belirlenmiş ve müttakileri konu alan Kur’an ayetleri makale kapsamında incelenmiştir. Müttakilerin belirlenen nitelikleri, insan felsefesi çalışmalarına ışık tutan Aristoteles, İbn Bacce ve Takiyettin Mengüşoğlu gibi filozofların görüşleri ekseninde analiz edilmiştir. Bu analizler sonucunda müttakilerin Kur’an’da yer verilen özellikleriyle insanın varlık şartları arasında bir uyum olduğu gözlenmiştir.
Humans have a distinctive place among living creatures on earth with sui generis characteristics. Many disciplines have focused on these characteristics named as ‘human givens’ which are important for knowing ‘human’, and and tried to achieve a unique definition of it. It is also possible to see the reflections of similiar efforts in in the field of Religious Education. The Learning from Religion Approach of British theoretician Michael Grimmitt is also a result of such an effort. This approach has made a call for rearrangement of the educational environments by asking a basic question like ‘What does it mean to be human?’. One of the answers of the question of ‘What does it mean to be human?’ that gave Quran is with the term of ‘muttaqi’. For this reason the term of ‘muttaqi’ has been designated as an umbrella term and the Quranic verses about muttaqun have been examined in the context of this article. The determinated qualifications of muttaqun have been analysed in the perspective of Aristotle’s, İbn Bajja’s and Takiyettin Mengüşoğlu’s views, who have threw light on the human philosophy studies. At the end of these analyses a harmony has been observed between the qualifications of muttaqun located in the Quran and the the human givens.