Alfred Hitchcock, pitoresk (resimsi) olanın peşine düşen büyük ustaların başında gelir. Hitchcock, filmlerinde kendine özgü olarak, görüntüleri, anlatımları sıklıkla lekelerlerle sembolize eder. Labirentler, dönerek giden merdivenler (Vertigo); röntgencinin gözünün kaydığı anahtar deliği, kanın döne döne kaybolduğu küvet (Sapık)… Hitchcock kamerasından ayna, anahtar gibi objeler, Lacan ve Freud gibi psikanalistlerin kuramları üzerinden değerlendirilmiştir. Hitchcock, Freudyen nesnelerden oldukça faydalanan öncü yönetmenlerden biri olmuştur. Örneğin, Spellbound filminde, psikanaliz rüya sahneleri ve çözümlemeleriyle Dali’nin resimlerine ve sürrealizme göndermede bulunur. Hitchcock, Sembolizm ve Sürrealizm’den, Hipper-realizm’de Edward Hopper’ın tekinsiz-ıssız motellerinden; ve soyut sanatın görsellerini yeni bir dille yorumlar. Hitchcock’un edebiyat, resim; felsefe, psikanaliz ve bilimle etkileşimi mercek altına alınacaktır. Bu çalışmada amaçlanan yönetmenin resim sanatı; psikiyatri ve edebiyatla ilişkisini gözler önüne sermektir. Kamera yardımıyla resim çizen yönetmenin Spellbound, Vertigo, Sapık ve Arka Pencere filmleri, referans alınan ressamlar ve resim tarihinde önemli bir yeri olan eserlerin üzerinden analiz edilecek, sinemanın resimden etkilenmesi dikkate alınacaktır. Hitchcock’un filmlerinden seçilen sahneler ilişkilendirildiği resimle yan yana kullanılarak görsel çözümleme yöntemi benimsenecektir.
Alfred Hitchcock is one of the great masters who pursue the picturesque. Hitchcock peculiarly symbolizes images and expressions in his films with spots. Labyrinths, spinning stairs (Vertigo); a key hole in the eye of the voyeur, a bathtub where the blood vanished at the end of the turn (Psycho) ... Analized that Hitchcock's camera the mirror, key-like objects, psychoanalysts such as Lacan and Freud. Hitchcock has become one of the leading directors who make full use of Freudian objects. For example, in Spellbound, he psychoanalysis involves Dali's paintings and surrealism with dream scenes and analysis. Hitchcock, symbolism, surrealism, hipper-realism in Edward Hopper's desolate motels; and interprets a new dill in the images of abstract art. Hitchcock's literature, painting; philosophy, psychoanalysis and interaction with science will be examined. In this study, the aim of the director is painting art; psychiatry and literature. It will be taken into consideration that the director drawing the picture with the help of the camera will be analyzed through Spellbound, Vertigo, Psycho and Rear Window films, reference painters and pictures with an important place in the picture history. Selected scenes from Hitchcock's films will be used in conjunction with the images associated with the visual analysis method will be adopted.