Erkek imgesi, toplumsal cinsiyet bağlamında önemli bir imge olarak sanat tarihindeki yerini almıştır. Toplumsal cinsiyet rolleri genel olarak bakıldığında sosyolojik açıdan kişinin toplumsal olarak belirlenen kimliklerini ifade eder. Bilindiği gibi, günümüz sanatında toplumsal cinsiyet açısından erkek imgesine ilişkin araştırmalar kadın imgesi kadar fazla değildir. Bu bağlamda, kadın imgesini tamamlayan bir imge olan erkek imgesinin de göz ardı edilmemesi gerektiği düşünülmektedir. Bu çalışmanın amacı, günümüz sanatında erkek imgesine de dikkat çekmek, sorgulamak ve toplumsal cinsiyet bağlamında değişen, dönüşen erkek kimliklerini incelemektir. Çalışmada, örnek olarak çağdaş resim sanatında erkek imgesini geleneksel rollerinin dışında yorumlayan günümüz sanatçılarından Nur Koçak ve Yue Minjun’un yapıtlarındaki erkek kimlikleri karşılaştırmalı olarak irdelenmiştir. Her iki sanatçı da erkek imgelerini geleneksel erkek rollerinin dışında ele alan ve bu açıdan da farkındalık yaratan başarılı sanatçılar arasındadır.
The male image has taken place as an important image in art history in the context of social gender. When looked at social gender roles in general, they express the person’s sociologically determined identities. As known, research on the male image in terms of social gender in today’s art is not as much as the female image. In this context, it’s considered that the male image being an image supplementing the female image shouldn’t be neglected. The aim of this study is to draw attention to the male image in today’s art, to query and to examine the male images that change and transform in the context of social gender. In the study, as a sample in this context in contemporary painting, the male identities in works of today’s artists Nur Koçak and Yue Minjun, who have interpreted the male image as apart from its traditional roles, have been scrutinized comparatively. Both artists are among successful artists handling the male images apart from traditional male roles and creating awareness in this respect.