Bu çalışma sanat-oyun, sanat eseri-oyuncak ilişkisi üzerinden birbirlerini besleyen ve de ayrık düştükleri noktalardan yola çıkarak sanat eğitimi kurumlarında oyun ve oyuncak atölyesi adı altında bir ortak alan önerisi oluşturmaktadır. Her ne kadar eğitimin ciddi bir alan, oyunun ise ciddiyettten uzak ve tanımlanmasının zor olduğunu düşünülse de; konuya sanat eğitiminde yaratıcılık, deneysellik ve estetik açıdan yaklaşılarak böyle bir alan önerilmektedir. Asıl hedef ise, gelecekte Güzel Sanatlar Fakültelerinde, hali hazırda var olan bölümler gibi, Oyun ve Oyuncak Tasarımı Bölümü oluşturulabileceğine işaret etmektir. Oyun ve oyuncak atölyesi önerisine, Güzel Sanatlar Fakültelerinde bulunanan bölümler ve öğrencileri açısından bakıldığında" oluşabilecek sonuçlar heyecan verici olacaktır. Örneğin; medyada gördüğümüz parkur oyunlarının tasarımına İç Mimarlık bölümü öğrencilerinin; süper kahraman oyuncaklarına Heykel bölümü öğrencilerinin yaklaşımı gibi... Böyle bir önerinin hayata geçmesi için gereken şey ise sanat eğitimi kurumlarında bu konuya ortak bir yaklaşım şeklinin geliştirilmesidir. Bu yaklaşım sanat, oyun, sanat eseri, oyuncak, sanatçı, ve oyuncu özneleri arasındaki benzerlikler ve farklar üzerine kurulmalıdır.
This study is based on relation art-play and artwork-toy relationship which it feeds on each other and also from the points they fall apart. In this way, this article provides a common area proposal under the name of play and toy workshop in art education institutions. Although it is thought that education is a serious area and the play is far from serious and difficult to define, such a field is proposed by approaching the subject from the point of view of creativity, experimentation and aesthetics in art education. The main goal is to point out that in the future, the Faculties of Fine Arts can create a Play and Toy Design Department, such as the existing departments. When we look at the game and toy design workshop for the departments of fine art faculties and their students, the results will be excaiting. For example; The approach of the students of the Department of Interior Design for the design of the track games we see in the media or the approach of the students of the Sculpture department to the superhero toys ... In order to realize such a proposal, a common approach should be developed in art education institutions. And this approach should be based on the similarities and differences between art, play, artwork, toy, artist, and player subjects.