Bilimkurgu, edebiyatta ve sinemada kendine özgü bir alan edinmiş olup farklı sanat dallarında etkisi görülmektedir. Müzik, heykel gibi alanlar bu etkinin görülebildiği sanat dallarına örnek gösterilebilir. Bilimkurgu 20. Yüzyılda sanat akımlarını etkilediği gibi dolayısıyla bir sanat disiplini olarak grafik tasarımı da etkilemiştir. 20. YY’ın ilk çeyreğinde ortaya çıkan Fütürizm her ne kadar bilimkurgu eksenli bir amaç edinmemiş olsa da bilimkurgu ile etkileşim içinde olmuştur. İnsan psikolojisi ve duygularından daha çok eserlerinde hareket, hız tutkusu, makineleşmeye övgü, mekanikleşmiş insan vücudu ve gelecek hayali Fütürizmin temelini oluşturan konulardır. Yetmişli yıllarda ortaya çıkan, günümüzde bir bilimkurgu edebiyatının alt türü olan ve zamanla sanat akımına evrilen siber-punk, fütürizm ile benzer konular üzerinde yoğunlaşmaktadır. İletişim çağının yarattığı kaosu, internet çılgınlığını, hackerlik gibi ilgileri olan alt kültürün kahramanlarını polisiye kurgu tarzı bir yaklaşımla bilimkurgu çatısı altında anlatır. Fütürizmden farklı olarak siberpunk karamsar ve umutsuz bir gelecek hayal eder. Siberpunk, bilgisayar teknolojisi ile paralel bir şekilde geliştiği ve geleceğin görsel kodlarına sürekli atıflarda bulunduğundan dolayı grafik anlatım olarak oldukça zengin bir altyapı sunmaktadır. Bu çalışmada Ridley Scott’ın yönetmenliğini yaptığı siberpunk bir bilimkurgu filmi olan “Blade Runner”ın grafik tasarım öğeleri incelenecek ve siberpunk ile grafik tasarım arasındaki bağlantılar araştırılacaktır.
Science-fiction has acquired a unique place in literature and cinema, and its influence in different branches of art is seen. Music, sculpture, etc. are examples of arts. As science-fiction influenced art movements in the 20th Century, graphic design as an art discipline has also affected. Futurism, which emerged in the first quarter of the 20th century, was in interaction with science fiction, although it did not have a purpose of science fiction. Rather than human psychology and emotions, their work is the subject of motion, speed passion, praise for mechanization, the mechanized human body, and the fictitious futurism. In the seventies, cyberpunk, which is a sub-genre of science fiction literature and evolved into the art movement in time, focuses on issues similar to futurism. The heroines created by the communication age, such as chaos, internet madness and hackerism, are told under the science fiction framework with a fiction style approach. Unlike futurism, cyberpunk dreams of a pessimistic and hopeless future. Cyberpunk offers a very rich infrastructure in graphical narrative as it develops in parallel with computer technology and constantly refers to the visual codes of the future. In this study, graphic design elements of “Blade Runner”, a cyberpunk science-fiction film directed by Ridley Scott will be examined and the connections between cyberpunk and graphic design will be investigated.