Bu çalışmada Klasik Türk Musikisi nazariyatının gelişim bilgisini aldığımız musiki kitabı olarak bilinen edvar yazan Abdülkadir Meragi ve Kantemiroğlu’nun ses sistemi olarak verdikleri bilgiler karşılaştırılmıştır. Karşılaştırmalar öncesinde nazariyatçıların müzik kültürü ve ses sistemlerine kadarki olan süreçteki gelişim ve değişim de ortaya koyulmaya çalışılmıştır. Karşılaştırmalar neticesinde Meragi ve Kantemiroğlu’nun hem yöntemsel hem de nazari olarak farklı yollar izleyerek ses sistemi ortaya koyduları tespit edilmiştir. Ses sistemi açısından ise her ne kadar birbirlerine benzese de sayısal olarak farklı sayıda perde isimleri ortaya koydukları görülmektedir.
In this study, the information given by Abdülkadir Meragi and Kantemiroğlu, who wrote edvar, which is known as The Musical Book of Classical Turkish Music theory, were compared as pitch systems. Before the comparisons, the development and change of the process from theorists to music culture and pitch systems were also tried to be introduced. As a result of the comparisons, Meragi and Kantemiroğlu both methodally and theoretically set out different ways of pitch system. In terms of pitch system, although they resemble each other, it is seen that they have introduced a number of different fret names.