Ülkemizde 18. yy. dan itibaren süregelen keman eğitimi, çağın şartlarına ayak uydurarak farklı teknik ve yöntemlerle gelişimine devam ettiği gözlenmektedir. Bu teknik ve yöntemler sadece eğitim kurumları ile sınırlı kalmayıp sahne ve stüdyo gibi birçok alanda kendini gösterdiği de düşünülmektedir. Bu gelişimler, sahne ve stüdyo hazırlığı, eserin en doğru şekilde icra edilmesi, konsantrasyon, titizlik, otokontrol, görev alma sorumluluğu ve sanatsal bakış açısı özellikleri gibi birçok konuda önem taşıdığı görülmektedir. Bu bilgiler ışığında stüdyo performansının, keman eğitimi alan öğrencilere olumlu/olumsuz yönden etkilerinin irdelenmesi amaçlanmaktadır. Bu amaç doğrultusunda yarı yapılandırılmış görüşme formu aracılığıyla öğretim elemanlarının görüşlerine başvurulmuştur. Elde edilen veriler karşılaştırılıp sonuçlara yer verilmiştir.
It has been observed that the violin education developed by different techniques and methods with adopting to the conditions of the age from the 18th centuries in our country. It has been thought that these techniques and methods are not restricted with only educational institutions, also they show up themselves in many areas like stage and studio. It is seen that these developments are important in many issues such as stage and studio preparation, the most accurate execution of the work, concentration, diligence, autocontrol, the task of taking responsibility and artistic perspective. In the light of the information it is aimed to examine the positive or negative effects of studio performance on students of violin education. The opinions of the instructors were consulted through semi structed interview form for this purpose. And finally the data obtained are compared and results are given.