Dijital teknoloji bilim, sanat, kültür, ekonomi gibi alanlarla beraber hayatın hemen hemen tüm yönlerini etkilemekte ve şekillendirmektedir. Dijital teknolojiler, yeni ifade yolları ve yeni biçim arayışlarına cevap vererek araç olmanın ötesine geçmiş ve artık bir kültür haline gelmiştir. Dijitalleşmenin açtığı pencere ile öğrenciler aynı anda farklı birçok mekânda var olabilme, istediği bilgiye hemen ulaşabilme ve ulaştığı bilgileri birçok kişiye transfer edebilme, görüntüleri kopyalayabilme, çoğaltabilme, depolayabilme, görüntülerin üzerinde değişiklik yapabilme gibi olanaklardan yararlanabilmektedir. Dolayısıyla dijital dünyaya hızlı, kolay ve ucuz erişim, eğitim sistemi içerisinde de yeni olanakların yakalanmasını sağlamıştır. Bu olanaklardan bir tanesi de görsel sanatlar eğitiminde geleneksel olarak kullanılan araç ve gereçlerin çeşitlenmesi ile ilgilidir. Görsel sanatlar eğitimi konularının dijital/mobil uygulamalar aracılığıyla işlenmesi bu çeşitliliğin bir sonucu olarak düşünülmektedir. Nitel araştırma yöntemi ile yürütülen bu çalışmada, ortaöğretim öğrencilerinin mobil tasarım uygulamaları kullanarak tasarım yapma konusuna bakış açıları irdelenmiştir.
Digital technology influences and shapes almost all aspects of life along with fields such as science, art, culture and economy. By responding to new ways of expression and searching for new forms,digital technologies have gone beyond being a tool and have become a culture. Through the window opened by digitalization, students can take advantage of opportunities such as being able to exist in many different places at the same time, accessing the information they want immediately and transferring the information they have reached to many people, copying, reproducing, storing images and making changes on the images. Therefore, fast, easy and inexpensive access to the digital world has created new opportunities within the education system. One of these opportunities is related to the diversification of traditional tools and equipment used in visual arts education. Processing of visual arts education through digital, mobile applications is considered as a result of this diversity. In this study conducted with qualitative research method, secondary school students' perspectives on designing using mobile design applications have been examined.