SOSYAL MEDYA HADİS PAYLAŞIMLARINDA TEKFİR PROBLEMİ

Author:

Year-Number: 2018-21
Yayımlanma Tarihi: null
Language : null
Konu : HADİS
Number of pages: 98-116
Mendeley EndNote Alıntı Yap

Abstract

Metodolojisi dikkate alınmadan İslamî bir konunun sosyal medyada paylaşılması pek çok problemi beraberinde getirir. Tekfir sorunu bunlardan biridir. Bir kişi hakkında kâfir hükmü vermek anlamına gelen tekfirin, ayet ve hadislerden yola çıkarak sosyal medya kullanıcıları tarafından yaygınlaştırılması fert ve toplum hayatında derin yaralar meydana getirir. Birçok kişinin, İslam ve Peygamberini daha yakından tanımak için günümüz sosyal medyasında arama yaptığı görülmektedir. Bu çalışmada Müslümanların birbirini tekfirle suçlamasına dair bazı sosyal medya örnekleri incelenecektir. Tekfir problemlerinin önüne geçebilmenin yolu, “Peygamber” bilincini özellikle sosyal medyada doğru oluşturmakla mümkündür. Aynı zamanda bu, paylaşımlarda çeşitli örneklerine tanık olduğumuz mezhep taassubu ile de yakından alakalıdır. Farklı fikirleri tartışmanın üslubu ve neticesi, Müslümanın diğer bir Müslümanı tekfir etmesi değildir. Aksi halde sosyal medyada pek çok dinî davranış ve ifade bozuklukları, Müslümanlar arasında hızla yaygınlaşacak veya bu durum İslam karşıtlarınca suiistimale açık görülecektir. Bu bağlamda bazı tekfir örnekleri, etkileri ve sonuçları ile irdelenecek ve çözüm önerileri paylaşılacaktır.

Keywords

Abstract

Without considering methodology, the sharing of an Islamic subject in social media brings with it many problems. Takfir problem is one of them. Takfir which means to declare someone an unbeliever is widely used with verses and hadiths by social media users leads to deep sores in individual and community life. Many people seem to have searched in social media to get to know Islam and the Prophet more closely. This study will examine Muslims on the social media blaming each other for being unbeliever. The way to avoid the Takfir problems goes through by creating awareness towards the Prophet especially on social media. At the same time, this is closely related to the madhhab fanaticism we have witnessed in various examples of sharing. The method and the result of discussing different ideas is not to deny another Muslims belief. Otherwise, many religious behavior and expression disorders in the social media will spread rapidly among the Muslims, or this situation will be seen as open to misappropriation by the anti-Islamists. In this context, some examples of takfir will be examined with their effects and results, and some suggestions for resolution will be shared.

Keywords