ISSN:2149-0821

BİR TUTTİ’YE MOTİF-YAPI TEMELLİ ANALİTİK BAKIŞ: GERSHWIN, FA MAJÖR PİYANO KONÇERTOSU, I


Literatürde çok sayıda motif analizi temelli çalışma bulunmasına rağmen, bünyesinde caz öğelerini yoğun oranda barındıran Klasik Batı Müziği eserleri söz konusu olduğunda, motif temelli bir analitik çalışmaya neredeyse rastlanmamaktadır. “Caz ile ciddi senfonik müziği bütünleştiren” en önemli isimler arasında yer alan George Gershwin’in bir başyapıtı olarak kabul gören Fa Majör Piyano Konçertosu’nun sadece 50 ölçü uzunluğundaki birinci bölüm Tutti’si, motifsel örgü yoğunluğuyla dikkat çekmektedir. Bu çalışmada, anılan Tutti üzerinde, motiflerin yinelenme ve Tutti geneline dağılma karakteristiğini ortaya koymayı amaçlayan bir motif-yapı analizi gerçekleştirilmektedir.


Keywords


Gershwin, Fa Majör Piyano Konçertosu, Allegro, Tutti, motif-yapı analizi

Author: Berk KURDOĞLU - Giray KOÇASLAN - Türev BERKİ
Number of pages: 387-409
DOI: http://dx.doi.org/10.29228/SOBIDER.40567
Full text:
Share:
The Journal of Social Sciences
E-Mail Subscription

By subscribing to E-Newsletter, you can get the latest news to your e-mail.